Kullanıcı deneyimi (user experience), bir kullanıcının, bir ürünle, hizmetle ya da sistemle etkileşim halinde bulunduğu süreçte, tecrübe ettikleri bütünüdür.
1993 yılında Donald Norman tarafından oluşturulan bu kavram, son kullanıcının şirket, hizmetleri ve ürünleri ile etkileşiminin tüm yönlerini kapsar.
Kullanıcının bir mobil uygulamayı indirme kararından başlayarak, uygulama ile karşılaşması ve etkileşime geçmesi, uygulamanın bileşenlerini kullanması ve uygulamayı indirme amacının gerçekleşmesi bir kullanıcı deneyimi sürecine bir örnektir.
Kullanıcı deneyimi pratiği, insanların yaşadığı bu deneyimi iyileştirmeye odaklanır. Yüksek kalitede kullanıcı deneyimi sunabilmek için servisin mühendislik, pazarlama, grafik, endüstriyel ve etkileşim tasarımı unsurlarını bir arada barındırması gerekir.