Userspots
UX Kariyer Yolculuğu

UX alanına ilgi duyan, konuyla ilgili bilgi edinmek ve belki bunun da ötesinde kariyerine bu yönde devam etmek isteyen herkese yönelik bir bülten hazırladık! Farklı tasarım rollerinin özellik ve sorumluluklarını derledik. Siz de kendinize uygun olan rolü bulabilirsiniz!
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

İlk Adım:
Farkındalık

UX Kariyer yolculuğunda ilk ve en önemli adım "Farkındalık". Kendinize uygun rolü daha bilinçli seçip, kariyerinizde daha emin adımlarla ilerleyin!

1. Kullanıcı Deneyimi Tasarımı
Tasarım Rolleri

Sen Hangi Role Uygunsun?

UX Kariyer yolculuğundaki tasarım rollerinin detaylarını okumadan önce hazırladığımız ankete katılıp kendine uygun olan rolü bulmak ister misin? Senin için 14 soruluk bir anket hazırladık.
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

UX Araştırmacısı

UXR soru sorar, dinler, empati kurar, veri parçacıklarını birleştirir ve ürünün mevcut/gelecek hedef kitlesinin motivasyonlarını, bariyerlerini ve ihtiyaçlarını anlar. Rakip analizi de yaparak sektörün odaklandığı noktaları çıkarır.
Çıktılar:
Persona, Müşteri/Kullanıcı Yolculuk Haritası, Bağıntı Şeması, Kullanıcı Araştırma Bulguları Sunumu, Kullanılabilirlik Testi Sonuçları, Veri Analizi
Araçlar :
Ses Kayıt Cihazı, Kamera, Kağıt, Keynote, Google Docs, Silverback, Morae, Ses kayıt app'leri, Airtable, Miro, Lookback, Optimal Workshop, Jotform/Typeform, Zoom, Google Meets

İnovasyon Tasarımcısı

Yeni ürün dünyasında tek alanda uzmanlaşan kişiler yerini farklı alanlardaki araçların desteği ile belirli bir seviyede çıktı üretebilen kişilere bırakmaktadır. İnovasyon tasarımcısı olarak tanımladığımız kişiler de ürün, pazarlama, tasarım ve yönetim alanlarında bir ürünün yaşam döngüsü için gerekli çıktıları üretebilecek yetkinliklere sahip olan kişidir.
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
Çıktılar:
Strateji Workshop'ları, Yeni Ürün Geliştirme Çalışmaları, Bilgi Mimarisi Çalışmaları
Araçlar:
Miro, Keynote, Zoom, Figma, Airtable
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

UI Tasarımcısı

IXD’nin tasarladığı akışların, ürünün kurumsal kimliği, renkleri ve tipografisiyle birlikte final tasarıma dönüştüren kişidir. Çıktısı genel olarak en fazla tartışılan ve subjektif yorumlarla değerlendirilen kişidir.
Çıktılar:
Arayüz Tasarım Ekranları, UI Konsept Sunumu, UI Workshop Sunumu, Moodboard, UI Kit, Store Görseller, Mockup Görseller, Prototip, İkon Set, Favicon, Logo, Animasyon, PNG, JPEG, PDF, SVG, GIF
Araçlar :
Sketch, Adobe Photoshop, Adobe Illustrator, Adobe XD, Figma, Zeplin, Invision, Principle, Miro, Keynote
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

Etkileşim Tasarımcısı

Arayüzdeki akışların ve arayüz elementlerin yerleşiminden sorumlu kişidir. Örneğin, bir e-ticaret sitesindeki sepet ekranında hiç ürün yokken, 2 ürün varken veya 15 ürün varken nasıl görüneceğini IXD belirler. Grinin tonlarında arayüzleri hazırlar, "Bu neden burada?" veya "Bu akış doğru mu?" sorularıyla muhattap olur. Etkileşim maliyetini minimuma indirecek şekilde akışları tasarlar.
Çıktılar:
Wireframe, Storyboard, Prototip, Etkileşim Modellemesi
Araçlar:
Sketch, Figma, Adobe XD, Moqups, UXPIN, Illustrator, InVision, Cogulator
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

Optimizasyon Uzmanı

Bir sitenin veya ürünün performansını artırmaya çalışır. Bunu nasıl yapar? Funnel’ın her bir adımını test eder, araştırır, kullanıcıların bıraktıkları izleri Google Analytics gibi tool’lar ile takip eder. Hangi adımlarda sorunlar yaşandığını tespit eder ve o sorunlu alanlara alternatifler üretir.
Çıktılar:
Test Sonuç Raporları, Teknik Çıktılar
Araçlar :
Google Analytics, Hotjar, Google Optimize, Skecth, Photoshop
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

Proje Yöneticisi

Her UX ekibinin süreçlerden sorumlu ve UX metodlarına hakim bir proje yöneticisi var. PM, sürece bütünsel bakıp, ekip ile müşteri arasındaki iletişim noktasında önemli bir rol oynuyor.
Çıktılar:
Haftalık Bilgilendirme Sunumları, Proje Başlangıç Maili, Proje Kick Off Raporu, Proje değerlendirme Maili, Aylık Raporlar

Araçlar:
Keynote, Powerpoint, Trello, Basecamp, Jira, Asana, Google Workspace (Gmail, Meet, Drive, Keep etc.), Miro, Zoom, Sketch, Zeplin, Invision

2. Farklı Tasarım Rollerine Genel Bakış
Sorumluluklar ve Özellikler

SORUMLULUKLAR VE ÖZELLİKLER

UX Araştırmacılarına Hızlı Bakış!

ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
Bir tasarım projesinde kararlar ne kadar bilinçli verilirse, sonuçlar elde edilmeye başlandığında, ürün de o kadar güçlü bir hikayeye sahip olur. Bu kararların bilinçli verildiğinden emin olmak için tasarım süreci boyunca araştırmadan faydalanırız.

Eğer bu alanda yeniyseniz bu sorumlulukları nasıl yerine getireceğiniz hakkında bilgi sahibi olmaya çalışmakla işe başlayacaksınız. Karşınıza nasıl davranmanız neler yapmanız gerektiği ile ilgili birçok kaynak çıkacak fakat bir noktadan sonra paçaları sıvayıp dereye girmek ve bu sorumlulukları yaşayarak öğrenmek gerekecek.

Bir projede araştırmacı olarak çalışırken insanların sizden yerine getirmenizi bekleyecekleri sorumlulukların neler olduğu sıralamak ile başlayalım.

Planlama

Araştırmanın başlangıç aşamasını düşünecek olursak; problem tanımının yapılması, incelenecek konuların çıkarılması, kullanılacak tekniklerin seçilmesi, senaryoların yazılması gibi kararların alınması belki de araştırmacının en önemli sorumluluğu olabilir.

Program Oluşturma

Çalışmaya katılacak kişileri seçme ve çalışmanın takvimini çıkarma önemsiz ve basit bir iş gibi görünse de tahmin edilenden daha fazla vakit alan ve yorucu bir sorumluluk.

Aracı Olma ve Yönetme

Gerçekleştirilen testler ve görüşmeler esnasında proje hedefleri doğrultusunda katılımcıları yönetmek, onlara moderatörlük yapmak, araştırmacının temel sorumluluklarından biri.

Not ve Kayıt Alma

Yapılan görüşmelerinin kaydının ihtiyaç duyulduğu şekilde yapıldığından emin olmak birinin sorumlulukları arasında yer almalı. Görüşmelerin hem kayıt altına alınması hem de düzgün bir şekilde notlarının çıkarılması analiz aşamasında işinizi hızlandıracaktır.

Analiz Etme

Araştırma boyunca elde edilen veriyi anlamlı bir veriye dönüştürmek, tekrarları ve önemli detayları yakalamak araştırmacının ikinci en önemli sorumluluğu olabilir.

Bulguları Aktarma ve Sunma

Araştırma sonuçlarının projeyi etkileyen kısımlarının çıkarılması ve ilgili kişilere sunulması da araştırmacıların sorumlulukları arasında yer alıyor.

'UX Araştırma' Kariyer Yolculuğuna Userspots Eğitimleri ile adım at!

Userspots tasarladığı ve sunduğu eğitimler ile hem katılımcılara yeni bir kariyer için ilk adımı atma şansı sunuyor hem de kariyer değişikliği yapmak isteyenleri cesaretlendiriyor. Userspots olarak eğitimlerimiz ile sizin de kariyer yolculuğunuzda yanınızda olmamızı istiyorsanız; eğitimlerimizi inceleyebilirsiniz.
SORUMLULUKLAR VE ÖZELLİKLER

İnovasyon Tasarımcılarını Daha Yakından Tanıyalım!

ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
İnovasyon tasarımcıları karmaşıklıkları idare edebilen kişilerdir. Şirketlerin karşılaştığı zorluk türlerini, engellerini, kör noktalarını tahmin edebilmek için sistematik bir yaklaşımla ilerlerler. Karmaşıklıklar karşısında ilham verebilen, yeniden düzenleyen ve prototip ile çözüm üretebilen kişilerdir.

IDEO’nun CEO’su Tim Brown’un da söylediği gibi T-Shaped kişiler veya genelleme uzmanıdırlar. T şeklindeki kişilerin özelliği birden fazla konuda uzmanlığa sahip olmalarıdır. İnovasyon tasarımcıları da bu yetkinlikler arasında bağlantı kurma yeteneğine sahip kişilerdir.

İnovasyon Liderliği

İlham alınabilecek yaratıcı fikir ve trendleri takip etmelidir. Satış kısmında da satış konuşmacısı olarak aktif rol alabilmelidir.

Stratejik Yaklaşım

Stratejik öngörüye sahip olmalıdır. Tasarım stratejelerini senaryolaştırıp geliştirebilmelidir. Trendleri çok sıkı takip edebilmelidir.

Tasarım Araştırma

Kullanıcı ve pazar araştırmasını yapıp analiz edebilmelidir. Çıkan sonuçları akıcı bir şekilde sunmak önemlidir.

Hizmet Tasarımı

Müşteri deneyimi kısmında da fikir geliştirebilmelidir.

Ürün Geliştirme

Ürün geliştirme yöntemlerine hakim olarak süreci ilerletmelidir.

Süreç Tasarımı

Yapılan araştırma, tasarım ve fikirleri workshoplar ve sunum programları ile anlaşılır şekilde aktarabilmelidir.

Sistematik Tasarım

İnovasyon tasarımcısının en temel özelliği sistematik düşünebilmesidir. Bu sistematik düşünceyi analiz, haritalama/görselleştirme ile destekleyebilir.

'İnovasyon Tasarımcısı' Kariyer Yolculuğuna Userspots Eğitimleri ile adım at!

Userspots tasarladığı ve sunduğu eğitimler ile hem katılımcılara yeni bir kariyer için ilk adımı atma şansı sunuyor hem de kariyer değişikliği yapmak isteyenleri cesaretlendiriyor. Userspots olarak eğitimlerimiz ile sizin de kariyer yolculuğunuzda yanınızda olmamızı istiyorsanız; eğitimlerimizi inceleyebilirsiniz.
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots

Userspots Bülten

Her ay tasarım ve teknoloji üzerine yeni stiller, dijital ürünler, projeleriniz için kaynaklar, tasarım ilhamları ve daha fazlasına sahip bülten.
2300’den fazla kişinin kayıtlı olduğu kulübümüze katıl !
Başvuru için teşekkürler. En kısa sürede sizinle iletişime geçeceğiz.
Lütfen eksik bilgileri tamamlayıp, tekrar deneyin.
SORUMLULUKLAR VE ÖZELLİKLER

UI Tasarımcılar Görsel Dünyayı Nasıl Oluşturur?

ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
UI tasarım, kullanıcının görsel deneyimi üzerine odaklanır. UI Tasarımcısı bir kullanıcının bir websitesi, uygulama veya video oyunu ile nasıl etkileşim kuracağını ve bu etkileşim sırasında hangi görsel temas noktaları ile aksiyon alacağını tasarlar.  Kullanıcıların alacağı aksiyonu, kolaylaştıracak hareketlerle destekleyerek (görseller arasında gezinmek, anlaşılır buton stilleri vb) kullanımı kolay ve zevkli arayüzler oluşturmak hedeflenir. Kullanıcıların tasarımları çok hızlı değerlendirdiklerini unutmamak gerekir. Kullanıcılar görevlerini en kısa sürede minimum efor ile tamamlamak isterler. Sorunsuz deneyimler sunabilmek için de kullanıcıların bağlamlarını ve görev akışlarını iyi bilmek gerekir. Bu kriterlere ve bağlama uygun arayüzleri eğlenceli ve ilgi çekici hale getirerek kullanıcı tatminini sağlayabilirsiniz. Kullanıcıların ihtiyaçları öngörülerek tasarlanan ekranlar sizin daha kişiselleştirilmiş bir deneyim sunmanızı sağlar.

İyi bir tasarıma giden yol duygusal tepkilerden geçer! Kullanıcılar iyi hissettiren duyguları markalarla ilişkilendirir. Bu noktada arayüzlerin marka kimliğini doğru aktararak kullanıcıların güvenini kazanmak önemlidir.

Tahmin Edilebilir Olmak

Kullancıların yakınlaştırmak, detayını görüntülemek gibi aksiyonlar için kullanacakları öğeler tahmin edilebilir konumda olmalı ve çalışmalıdır. Böylece kullanıcılar bilinçsiz bir şekilde olsa da bunu her yerde kullanabilir.

Keşfedilebilirlik

İkonları ve diğer tüm öğeleri açıkça belirtin. Örneğin: Gölgelendirilmiş butonlar.

Hiyerarşi ve Okunabilirlik

Kullanıcıların sadece tarayarak anlamlandırabileceği içerikleri doğru hizalama ile yaratın. Örneğin; aşırı renk ve kontrastlar kullanmak kaçının ya da yazı tipi boyutları ve mesafelerini dengeli kullanın.

Minimalize Edin

Kullanıcıların görevleri minimum adım ve efor ile gerçekleştirmelerini sağlayın. Örneğin, karmaşık görevleri aşamalı adımlara bölerek kolaylaştırabilirsiniz.

Kontroller

Kontroller kullanıcıların kontrol etmek istedikleri öğelerin yanında olmalıdır. Örneğin, form göndermek için buton formun yanında olmalıdır.

Geri Bildirimler

Kullanıcıları aldıkları veya alacakları eylemler ile ilgili bilgilendirin.

'UI Tasarım' Kariyer Yolculuğuna Userspots Eğitimleri ile adım at!

Userspots tasarladığı ve sunduğu eğitimler ile hem katılımcılara yeni bir kariyer için ilk adımı atma şansı sunuyor hem de kariyer değişikliği yapmak isteyenleri cesaretlendiriyor. Userspots olarak eğitimlerimiz ile sizin de kariyer yolculuğunuzda yanınızda olmamızı istiyorsanız; eğitimlerimizi inceleyebilirsiniz.
SORUMLULUKLAR VE ÖZELLİKLER

Etkileşim Tasarımcısı Kimdir?

ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
UX Tasarımcısı ile Etkileşim Tasarımcısı, genelde birbirleri ile karıştırılabilir. Etkileşim tasarımcıları kullanıcı ile ürünün etkileşim içinde bulundukları anı geliştirmeye odaklanır. UX tasarımcıları için ise etkileşim anı, bir kullanıcının bir ürünle etkileşime girdiğinde yaşadığı yolculuğun yalnızca bir parçasıdır.  Etkileşim tasarımcıları her zaman trendlerin ve güncel teknolojilerin bilincinde olmalı ve kullanıcıya sundukları değer bağlamını iyi ölçmelidirler. UX ve UI Tasarımcılarla beraber çalışırlar. 
Etkileşim tasarımcısının sorumlulukları arasında ürünün temel etkileşimlerinin belirlenmesi ve konseptleri test etmek için prototipler oluşturulması yer alır. Etkileşim tasarımcılarının etkisinin özellikle önemli olduğu iki alan vardır.



1.Tasarım Stratejisi: Kullanıcının hedeflerini anlar ve bu hedeflere ulaşırken yardımcı olabilecek etkileşimleri bulur.


2.Prototipleme: Etkileşimi kullanıcı için daha anlaşılır bir hale getirmek adına gerçek ürüne benzeyen prototip oluşturulur.

Etkileşim Tasarımı Prensipleri Nedir?


Hedef odaklı tasarım :
Kullanıcının ürüne ait ihtiyaç ve isteklerini karşılamaya odaklanır.

Kullanılabilirlik :
İyi kullanılabilirlik etkileşim tasarımı için temel bir gerekliliktir. Kullanılabilirliği etkileyen etkenler (Öğrenilebilirlik, verimlilik, hata oranı gibi) araştırılarak ve analiz edilerek tasarım yapılmalıdır.

Ergonomi :
Etkileşim tasarımcıları, etkileşimleri tasarlarken genellikle Fitts yasası olarak da bilinen tahmini bir insan hareketi modeli kullanırlar.

Olumlu Tepkiler :
Etkileşim tasarımcısı için renk paletleri, yazı tipleri, animasyonlar kullanıcının duygusal tepkilerini tetiklemek için kullanılabilir.

Design For People :
Tasarımcılar tasarım kararlarını belli bir kullanıcı bağlamında değerlendirmeliler. Persona bu değerlendirme için uygun bir metottur.




Alan Kullanımı

Fiziksel nesneler kullanıcının bir ürün veya hizmetle etkileşim kurduğu ortamı temsil eder. Kullanıcı ile ürün arasındaki etkileşimi etkileyen birçok unsur vardır. Örneğin, homeoffice çalışan bir kullanıcı masada otururken bilgisayar ve fare ile etkileşime girer. "Kullanıcı ne tür bir fiziksel alan içinde bunu yapıyor?, Hangi nesneler aracılığı ile bu etkileşimi kuruyor?“. Bu gibi bilgiler etkileşimi etkiler.

Görsel Seçimi

Görsel seçimi kullanıcılara iletmek istediğimiz bilgiyi destekler nitelikte olmalıdır. Görseller, tipografi, simgeler ve kullanıcının etkileşimde bulunduğu diğer grafikleri içerir.

Kelimelerin Önemi

Kelime seçimi kullanıcıya doğru miktarda bilgiyi anlaşılır şekilde aktarabilmek için önemlidir. Özellikle butonlarda doğru komut seçimi etkileşimi kolay ve anlaşılır hale getirir.

Zaman

Etkileşim tasarımında zaman kavramı kullanıcıların bir ürünle geçirdiği etkileşim süresini bize verir. Kullanıcıların ilerlemelerini takip etmemizi sağlar.

Davranış

Kullanıcılar için davranış kavramı hem eylem hem de tepki içerir. Davranış, bir ürünle etkileşim mekanizmasını tanımlayan şeydir. Kullanıcılar ürün ile nasıl bir etkileşim kuruyor, nasıl aksiyon alıyor gibi sorular incelenir.

'Etkileşim Tasarımı' Kariyer Yolculuğuna Userspots Eğitimleri ile adım at!

Userspots tasarladığı ve sunduğu eğitimler ile hem katılımcılara yeni bir kariyer için ilk adımı atma şansı sunuyor hem de kariyer değişikliği yapmak isteyenleri cesaretlendiriyor. Userspots olarak eğitimlerimiz ile sizin de kariyer yolculuğunuzda yanınızda olmamızı istiyorsanız; eğitimlerimizi inceleyebilirsiniz.
No items found.

UX Kariyer Yolculuğu İle İlgili Medium Yazılarımız

SORUMLULUKLAR VE ÖZELLİKLER

Optimizasyon Uzmanı Hakkında Her Şey!

ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
Optimizasyon uzmanı müşterinin alacağı kalite potansiyelini artırmakla görevlidir. Bu potansiyeli arttırmak için kullanıcı deneyimi odaklı stratejik kararlar alarak önerilerde bulunur. Bu önerilerin uygulanması ve raporlanmasında da aktif rol oynar. Veriler genellikle ısı haritaları, web analitiği, SaaS gibi araçlar sayesinde elde edilir. Bunlar yararlı kaynaklar olsa da, analitik veriler her zaman çok güvenilir veya anlaşılır sonuçlar vermeyebilir. Bu noktada diğer araştırma yöntemlerinden yararlanmamak sadece kısmi bir noktayı görmemizi sağlar ve bizi yanlış yönlendirebilir. Yalnızca nitel yöntemlere güvenmek bazen tasarım sorunlarını belirlemede bizi çarpık sonuçlara götürebileceği için ek nitel UX araştırma yöntemlerinden (Denetimli kullanılabilirlik testi ve dijital günlük çalışmaları gibi) yararlanmak gerekir.

Veriye Dayalı

Kullanıcıların web sitesi veya uygulamalar üzerinde neler yaptıklarını, hangi sayfalarda hangi modülleri, fonksiyonları kullandıklarını tool'lar üzerinden inceler. Yapılan incelemeler sonucunda performansı diğerlerine göre kötü olan modülleri veya UX problemleri tespit edilir. Bu sorunlar Analytics tool'ları üzerinden toplandığı gibi kullanıcı testi gibi kantitatif araştırma yöntemleri ile de toplanabilir.

Hipotez Oluşturma

Yapılan kantitatif ve kalitatif araştırmalar sonucunda ortaya çıkan sorunların veriye dayalı çözüm önerilerinin hazırlanması aşamasıdır. Her bir sorun "bence" yönlendirmesi olmadan direkt kullanıcıların sorun yaşadıkları bulgulardan hazırlanmalıdır. Bu hipotezler hazırlandıktan sonra çeşitli tool'lar ile canlı site veya ürünler üzerinde A/B testleri ile test edilir.

Raporlama

Yapılan kantitatif ve kalitatif veriler sonrasında ortaya çıkan sorunlara üretilen hipotezlerin test edilmesi sonucu çıkan sonuçların tüm kullanıcı grupları üzerinde detaylı analizinin yapılarak hangi varyasyonların hangi kullanıcı grubu üzerinde nasıl bir tepki aldığı ve nasıl bir kullanım alışkanlığı ve sonuç değişikliği oluşturduğu raporlanır.

Optimizasyon Uzmanı İlgili Userspots Eğitimi

UX Araştırmacısının sorumlulukları ilginizi çekiyorsa, kendinizi bu yönde geliştirebilmek için Userspots eğitimlerinden yararlanabilirsiniz.
SORUMLULUKLAR VE ÖZELLİKLER

Nasıl Proje Yöneticisi Olunur?

ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-user-experience-design-userspots
Bir ekibin tasarım sürecinde başarmayı hedeflediği proje pek çok sebepten dolayı karmaşık hale gelebilir. Proje yöneticisi ekip içinde planlamayı iyi yaparak müşteriye doğru şekilde aktaran kişi olmalıdır. Müşterilerle yapılan toplantılarda müşteri şirketin ihtiyaçlarını iyi analiz etmeli ve dinlemelidir.

PM aynı zamanda araştırma ve tasarım süreçlerinde doğru ve amaca yönelik çıktılar üretildiğinden emin olur. Çalışmalara, doğru şekilde ilerlemesi adına yönlendirme yapar. Proje yöneticisinin tasarım alt yapısı ve donanımına sahip olması çok önemlidir. Bu sayede sürece tasarımcı gözüyle de yaklaşarak yorum ve fikirlerini paylaşabilir. Farklı durum ve ihtiyaçlarda doğru kararları alarak müşteri ve ekibin bu noktadan en verimli şekilde ilerlemesini sağlamaya çalışır.

Başlatma Evresi

Proje yönetiminde ilk süreç bir fikir ile başlar. Proje için neyin gerekli olduğunu, hedeflerini ve tamamlama süresini ekibiniz ile kararlaştırmalısınız.

Planlama Evresi

Planlama yönetim sürecinde temel bir önceliktir. Hazırlanan planlama, ekibin projeyi tahmini bitirme süresini, maliyetini ve kimin, nasıl yapacağını içermelidir.

Risk Yönetimi

Proje oluşturulmadan önce ortaya çıkabilecek muhtemel sorun ve zorlukların tahmin edilmesidir. Planlama evresine dahildir. Bu şekilde ekibin karşılaşabileceği sorunlara karşı hazırlıklı olursunuz.

Problem Yönetimi

Tüm riskleri hesapladığımızı düşünüyor olsak da gerçek bir proje sürecinde öngörmediğimiz birçok konu ile karşılaşabiliriz. Bu tür durumlarda projenin gidişatını iyi yönetebilmek çok önemlidir aksi takdirde projeniz planladığınız yoldan uzaklaşabilir.

Değişiklik Yönetimi

Plana uygun ilerlediğinizi düşünürken ortaya çıkan değişikliklerle baş edebilir misiniz? Evet, etmelisiniz. İhtiyaçlar ve fikir nasıl tanımlanırsa tanımlansın, yapılan ön araştırma ve çalışmalar ne yönde olursa olsun yine de değişiklikler olabilir. Bununla karşılaştığınızda değişikliklerle başa çıkabilmelisiniz.

Yürütme Aşaması

Yürütme aşamasında ekip üyelerinin kendi rollerine bağlı kalarak ilerlediğinden emin olurken fazla müdahaleden de kaçınmalısınız. İş bölümü iyi takip edilmesi gereklidir, bir kişinin işini başka bir kişi yapıyorsa hedeflenen verim elde edilemez.  Son olarak projede olan değişiklikleri sık sık paylaşarak ekip içinde aksiyon alınmasını sağlamalısınız.

Bitiş Aşaması

Bir proje müşteri veya sponsor tatmin olana dek bitmiş sayılmaz. İş kabul edildiği takdirde tüm evrak işlerini toparlayıp teslim etmeniz gereklidir. Bununla birlikte bitirilen süreçte hatalarınızdan öğrendiklerinizi unutmayın. Böylece bir sonraki projede aynı hataları yapmadan veriminizi arttırabilirsiniz.

'Proje Yöneticisi' Kariyer Yolculuğuna Userspots Eğitimleri ile adım at!

Userspots tasarladığı ve sunduğu eğitimler ile hem katılımcılara yeni bir kariyer için ilk adımı atma şansı sunuyor hem de kariyer değişikliği yapmak isteyenleri cesaretlendiriyor. Userspots olarak eğitimlerimiz ile sizin de kariyer yolculuğunuzda yanınızda olmamızı istiyorsanız; eğitimlerimizi inceleyebilirsiniz.
YASEMİN ALTUNBUDAK
UX Araştırmacısı
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-yasemin_altunbudak
Araştırma süreci biraz ören yerleri gibidir. Yüzeyden, yani görünür taraftan kazmaya başladığınızda katmanlarla karşılaşırsınız. Bazen hedef bütün bir alanı ortaya çıkarmaktır, bazen kocaman alanda bulunmuş tek bir parçayı dikkatlice fırçalamak ve onun anlamına odaklanmaktır. Bu noktada, araştırmada metodolojiyi belirlemek önem kazanır. Metodoloji bir araştırmayı nasıl ele alacağınızla alakalıdır. Biz ekip olarak, ihtiyaca yönelik bir yaklaşımla araştırmayı tasarlıyoruz ve yürütüyoruz. Kullanıcıyla derinlemesine görüşmeler yapıyoruz. Elde ettiğimiz verileri anlamlı kılabilmek ve çeşitli yaklaşımlarla değerlendirebilmek için yöntemler geliştiriyoruz. Son zamanlarda en çok kullandığımız uygulamalar Airtable ve Miro.
EZGİ GİRGİN
İnovasyon Tasarımcısı
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-ezgi-girgin-inovasyon-tasarımcısı
Yalnızca sahip olunan yetkinlikler değil, çalışma alanı da oldukça geniş olduğu için inovasyon tasarımcısının kendini sürekli olarak beslemesi çok önemli. Trendwatching, Producthunt ve benzeri sitelerden en son çıkan ürün ve servisleri incelerken büyük firmaların yayınladıkları trend raporlarını da sıkı bir şekilde takip etmek gerekiyor. Projelerde ilham almak ve benchmark çalışmalarında kullanmak için takip ettiğim tüm bu kaynaklardan ilgimi çeken örnekleri toparlamak için son zamanlar sıklıkla Miro kullanıyorum. Bütün çalışma alanının derli toplu olması online sunum ve workshoplarda işimi kolaylaştırıyor. Tek bir alanda uzmanlaşmak yerine farklı alanlar ve projelerde çalışmaktan keyif alanlar için bence oldukça besleyici ve challenging bir pozisyon.
GÜRKAN ÖZKAN
UI Tasarımcısı
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-gürkan-özkan-uı-tasarımcısı
Görsel dünyayı oluştururken, paydaşlarla fikir alışverişinde bulunup marka kimliğini doğru bir şekilde projeye yansıtmak, istenilen duyguyu kullanıcıya geçirebilmek çok önemli. Diğer ekiplerle ortak çalışma imkanı sunduğu için tasarımlarda genellikle Figma kullanmayı tercih ediyorum.
Aynı zamanda yine uygulama üzerinden design system oluşturmak, diğer tasarımcılarla bu bilgilerin paylaşılması ve yazılım ekibine UI kararlarının aktarılması konusunda yardımcı oluyor. Sketch ve Adobe XD uygulamalarını da işin kapsamına göre tercih edebiliyorum. Son olarak, Adobe’nin ağır abileri Photoshop ve Illustrator, hatta After effects gibi uygulamaları projenin büyüklüğüne göre sürece dahil edebiliyoruz.
GÖKHAN BESEN
Etkileşim Tasarımcısı
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-gökhan-besen-etkileşim-tasarımcısı
Etkileşim tasarımcısının birinci görevi, arayüzü bir engel olmaktan çıkarmak ve etkileşim maliyetini ortadan kaldırmaktır. Bunun için deneyimi en küçük ayrıntısına kadar planlamalı ve bunu geliştiriciler ile birlikte hayata geçirmelidir. Etkileşim tasarımcısının en önemli çıktısı deneyimin kendisidir.
GÜNAY AKER
Optimizasyon Uzmanı
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-günay-aker-optimizasyon-uzmanı
Bir sitenin veya mobil uygulamanın performansını artırmaya çalışıyoruz. Google Analytics gibi analiz araçları ile sitenin incelemesini yapıp, sorunlu sayfaları ve modülleri tespit ediyoruz. Daha sonra bu problemli alanlara alternatifler üreterek Google Optimize veya VWO gibi test tool’ları ile canlı kullanıcılar üzerinde A/B testleri yapıyoruz.
KEREM ZAĞLÜL
Proje Yöneticisi
ux-kariyer-yolculuğu-kullanıcı-deneyimi-tasarımı-kerem-zağlül-proje-yöneticisi
Tecrübe tabi ki en önemli katkıyı sağlayacaktır ancak tecrübenin oluşması için geçecek süreye oranla, UX dünyasının içerisinde çok fazla dolaşmak, gerek sosyal hesaplar, gerek makaleler, gerek ilham siteleri, gerek farklı uygulamaların direkt kullanıcısı olmak çok hızlı bir şekilde farklı projelerde hiç akla gelmeyen noktalarda güzel ve doğru çözümler üretmeye yarayacaktır.

Bültenler

Her ay tasarım ve teknoloji üzerine yeni stiller, dijital ürünler, projeleriniz için kaynaklar, tasarım ilhamları ve daha fazlası hakkında içerikler paylaşıyoruz.